DIY Wordbanner

Al een hele tijd wilde ik graag zo’n leuke wordbanner hebben… maar elke keer twijfelde ik weer door de prijs en ook omdat het eigenlijk ook best makkelijk zelf te maken is. Maar dan blijft het idee maar liggen en komt er niks van, tot vandaag dus! Eindelijk ging ik ermee aan de slag. Zelf ben ik er erg blij mee en het is ook erg goed gelukt en bovendien is het ook super simpel! Ik zal hieronder uitleggen hoe ik het heb gedaan 🙂

 Benodigheden:

– Een laptop/computer/tablet of zelf creatieve handen om de letters te tekenen.
– Pen
– Papier
– Schaar
– Zwart karton
– Splitpennen
– Perforator

Allereerst had ik een leuke tekst opgezocht die ik wilde gaan uitwerken. Zo heb ik gekozen voor:  ‘OH HAPPY DAY’
Ik had daarna een afbeelding van het alfabet van de wordbanner opgezocht om hem zo echt mogelijk te laten lijken (maar je kan ook juist voor een heel ander lettertype gaan) , en die zover ingezoomd op de grootte die je de letters wilt hebben. Zo heb ik ze vanaf mijn beeldscherm stuk voor stuk overgetrokken. En die vervolgens uitgeknipt. Je kunt ook nog kiezen om er bijvoorbeeld een symbool bij te doen, zoals de takjes bij mij 🙂

 Ik heb de uitgeknipte letters op het karton gelegd, om deze over te trekken.

4 gedachtes over “DIY Wordbanner

Geef een reactie

