Dagje Groningen

Ik had mezelf nog zo voorgenomen om gisteravond dit artikel te schrijven, maar toen was het er niet meer van gekomen. Mijn moeder en ik hadden al een tijdje het idee dat we een dagje ergens heen wilden gaan, en al snel kwamen we op Groningen uit. Nu had mijn moeder gister een dagje vrij dus konden we daar dankbaar gebruik van maken! (en hoe… ;D) Omdat het toch nog een flinke reis was, waar we pas achter kwamen in de auto ( althans ik vooral… ) vertrokken we redelijk vroeg. Van te voren had ik al de leukste winkeltjes opgezocht, zodat we gericht konden winkelen.

Allereerst kwamen we de Flying-Tiger tegen, waar ik eindlijk het vogelschaartje vond waar ik zo lang naar opzoek was!  Ook vond ik er een berengrote oranje berengum! Ik moet toegeven, ik ben verslaafd aan dit soort spulletjes… en ik ben ook verslaafd aan Scandinavische winkels… (ik denk dat meer mensen daar last van hebben).

Ik kende de winkel Sostrene & Grene al een tijdje en ik was er zo ontzettend benieuwd naar! ( misschien ook omdat het een Scandinavische winkel is… ) Al snel kwamen we op de Grote markt aan, en wauw, wat een geweldige winkel is het! In het begin weet je gewoon niet waar je allemaal moet kijken, er zijn zoveel (leuke) spulletjes, dat je keuzes moet maken wat je meeneemt. Het stemmetje in mijn hoofd sprak me streng toe “heb je dat wel nodig?” “Daar doe je vast niets mee”. Op die manier kon ik me nog een beetje inhouden maar achteraf, is het toch nog wel heel veel wat ik heb gevonden (oeps…hihi)

Schermafbeelding 2016-02-07 om 18.53.26

Nadat we ein-de-lijk uit deze gave winkel kwamen, was het al laat, wilden we wat gaan eten, maar je hebt zoooveel leuke eettentjes in Groningen… Uiteindelijk kwamen we uit bij BAQ Broodcafe, toen we binnen kwamen in het cafe, zag het er heel gezellig uit! Er waren oude bouwmaterialen gebruikt, details van het oude pand intact gelaten, maar ook nieuwe spullen die perfect bij het concept pasten. Toen een serveerster kwam en vroeg waar we wilden zitten, konden we meelopen via een klein gangetje naar buiten, waar een klein, gezellig en vooral mooi terrasje was. Heel veel broodjes en dranken op de menukaart zijn vers, en biologisch, wat het nog veel leuker maakt! De mensen, de details en de aankleding maken dit broodcafe echt een aanrader!

20150812_131414

Schermafbeelding 2016-02-07 om 18.53.12

Nadat we onze buik vol hadden, pakten we het lijstje met alle leuke adressen er weer bij, en vervolgden onze reis.
Naast dit broodcafe zit de conceptstore FOLK, een minimalistische, rustige maar ook een beetje Scandinavische winkel (ga ik weer…..) Het uitzicht vanuit de ramen aan de achterkant in deze winkel is op het terras van BAQ! Deze winkel is ook zeker een aanrader!

Schermafbeelding 2016-02-07 om 18.54.03

Eind van de middag hadden we alle leuke winkels gehad in Groningen, we gingen nog even naar kringloop Mamamini, maar daar was niet veel meer te vinden, het stond vol met de studenten. Maar, uiteindelijk hebben we daar toch nog een oude blauwe stoel gevonden, met een rieten zitting. We weten nog niet of die voor op mijn kamer word of voor in de woonkamer, maar leuk is hij zeker!

Op de terugweg hadden we nog een leuke kringloop in Assen gevonden, die naast Het Goed zit. Die kringloop heet “De Wissel” en wauw, alles wat je maar kan bedenken hebben ze daar! Van super gave biedermeier kasten, tot oude schatkisten, een plastic paard of andere geweldige vintage spullen! Ze hebben daar spullen die je vaak in andere kringlopen niet kan vinden. Overal waren ook hoekjes ingericht, die weer overliepen op een gangetje, naar een andere kamer waar weer een verborgen hoek zat. Er waren wel 5923 hoekjes te vinden! Je keek je ogen uit!

Als je niet weet waar je moet kijken….dat klopt, want dat is ook zo als je daar staat. Nou zijn dit maar een paar hoekjes, maar ze hebben nog veel meer! Ook zeker de moeite waard om eens te kijken.

Oh en hieronder zijn nog meer leuke adresjes te vinden (en ook waar ze te vinden zijn…handig!).

*Sostrene Grene – Grotemarkt 43/44
*Laif & Nuver – Vismarkt 40
*Diezijner – Zwanestraat 29
*Dille & Kamille – Grote kromme elleboog 18-20
*Flying Tiger – Vismarkt 16
*Handmade Hopes – Oosterstraat 28
*Groening – Oosterstraat 40
*Pernikkel – Aweg 2
*BAQ broodcafe – Folkingestraat 19
*Truus & Brechtje Zwanestraat 45

Nou, en toen zat onze dag er alweer op! Een zeer geslaagde dag, met veel te veel leuke gekochte spulletjes. Maar soms mag je jezelf wel eens verwennen toch? Ja, ik vind van wel!

Liefs,
Sarah

3 gedachtes over “Dagje Groningen

Geef een reactie

